Tänk sekvens

Rörliga bilder är egentligen en massa stillbilder efter varandra. När man får fina bilder utan blixt så är det lika bra att passa på. Rörligt har alltid varit intressant på ett sätt stillbilder aldrig kan vara och nu när plattformarna och medierna är redo är det dags att tänka tvärtom – Filma sekvenser till sociala medier och hemsida, så plockas lämpliga stillbilder ut till trycksaker eller lugnare medier.

“nu när plattformarna och medierna är redo är det dags att tänka tvärtom”

Det är dessutom ett bra tillfälle att förvåna besökaren med något oväntat eller tydlig text till en tyst gif. De flesta av facebooks besökare har till exempel ljudet av och kan man inte vara helt visuell, lägg in lite text.

LÅT PRODUKTBILDERNA FÅ LIV

För mycket rörelse ger ett stökigt intryck men en väl vald paus eller mouse-over effekt där användaren själv kan starta sekvensen ökar interaktiviteten och får bilderna att vakna till liv.

Fler överraskningsmoment väcker besökarens nyfikenhet och utforskar på egen hand sidan för att se om där finns mer rörligt material.

Här är tre filmer där vi tagit ut kortare sekvenser från större produktioner.

Nu har vi skrapat på ytan, men ämnet är komplext. Hör av dig för vägledning av hur du syns på bästa sätt med rörliga bilder på alla plattformar. Vi finns på 042-13 44 70 eller på [email protected]